طالبان مسئوليت فرار 500 تن از زندان قندهار را برعهده گرفت
پس از گزارشهاي مختلف خبري در مورد فرار زندانيان از زنداني در جنوب افغانستان، مقامات اين كشور اعلام كردند كه حدود 500 عضو طالبان از اين زندان فرار كردهاند.
ادامه خبر
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طالبان نيز در بيانيهاي اعلام كرد كه عامل اين عمليات در شهر قندهار بوده است و گفت كه تمامي آنهايي كه از اين زندان فرار كردهاند، اعضاي طالبان بودند و بسياري از آنها فرماندهان ارشد طالبان هستند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، فرار اين شبه نظاميان طالبان از زندان دستاوردهاي امنيتي اخير اعلام شده توسط نيروهاي خارجي به دنبال افزايش نيروهاي آمريكايي در اين منطقه را تهديد به تضعيف ميكند. اين دومين فرار زندانيان از زنداني در افغانستان طي سه سال اخير بوده است و اين موضوع باعث نگراني در مورد امنيت افغانستان پيش از خروج نيروهاي خارجي از اين كشور شده است.
ادامه خبر
+ نوشته شده در دوشنبه پنجم اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت 22:14 توسط مدیر وبلاگ
|